Facebook

Diskuse

Přidej vzkaz ? 

Gazzy 09. 11. 2017 08:29:14

Tak mně napadlo, nevím jak moc je to tu rozjeté a jaký by byl zájem o pořádání soutěží ze strany adminů, ale pokud by zájem byl, mám rozjednaných pár sponzorů z fc stránek Tarji, tam se to vůbec nehýbe a přijde mi škoda toho nevyužít. Pokud zájem bude, písněte na email (ibint@email.cz) nebo to můžem probrat na koncertě, budu tam asi už odpoledne.

Všem přeji ať si koncert užijí co nejvíce :)


Gazzy

Gazzy 09. 11. 2017 07:52:49

Tak mně napadlo, nevím jak moc je to tu rozjeté a jaký by byl zájem o pořádání soutěží ze strany adminů, ale pokud by zájem byl, mám rozjednaných pár sponzorů z fc stránek Tarji, tam se to vůbec nehýbe a přijde mi škoda toho nevyužít. Pokud zájem bude, písněte na email (ibint@email.cz) nebo to můžem probrat na koncertě, budu tam asi už odpoledne.

Všem přeji ať si koncert užijí co nejvíce :)


Gazzy

Gazzy 09. 11. 2017 07:46:22

Jedu po koncertě na hradiště, pokud chce někdo vzít

Katka 07. 11. 2017 23:57:17

Ahoj, nejedete někdo v pátek 10. 11. po koncertě autem do Brna (případně Šumperka)? Přidala bych se a přispěla na cestu :). Dík moc.

allah kebab 02. 09. 2017 15:19:38

Oficiální překlady jsou venku

ItalianManiac 23. 07. 2017 11:43:53

Ahoj, překlad určitě přidáme, až vyjdou oficiální texty k celému EP :)

alláh 22. 07. 2017 23:17:41

Ahoj, přidáte překlad i na písničku z nového připravoaného alba?

ov42 20. 04. 2017 18:51:15

Na podzim bude v Evropě nové headline turné The Ultimate Enigma, bohužel u nás zatím nic... Alespoň jeden samostatný koncert bych k tomuto zdařilému albu rád viděl.

cheecrac 08. 12. 2016 20:00:10

na youtube unikla bonusová písnička Fight Your Demons :)

Beatus 26. 11. 2016 19:40:34

Na aukru se prodavaji alba Epicy od 1 kč :-O

Anketa

Newsletter

Váš e-mail:

The Quantum Enigma (komentáře)

Originem
Mark: Originem je úvodní písní alba. Základní melodii složil asi před osmi lety náš kamarád Bob Katsionis z kapely Firewind. Tuto melodii nám dal a řekl: „Až ji budete kdykoliv potřebovat, můžete ji použít.“ Trochu déle nám trvalo, než jsme pro ni našli vhodné místo. Líbila se nám však už od začátku, protože je tak nádherná. Co se týče samotného intra, já jsem udělal aranžmá k první verzi. Joost van den Broek pak odvedl skvělou práci s dodatečným a opravdu detailním aranžmá. Coen, který se jako vždy postaral o aranžmá sboru, zodpovídá za finální úpravy. Textově je tato skladba také jakýmsi úvodem do témat, kterým se věnují ostatní písně z alba – že nic není takové, jaké to vypadá, hledání původu existence a co je realita a co je pouhá iluze.

The Second Stone
Ariën: The Second Stone zahajuje album The Quantum Enigma. Je to opravdu dobrá skladba na úvod, protože vám vtrhne do uší se svými nápadnými kytarovými riffy, skvělým dvojitým kopákem a velmi chytlavými slokami. Rytmus bicích vás nenechá v klidu a určitě vás rozpohybuje, obzvlášť na koncertech. S refrénem budou jistě zpívat fanoušci. Zvuk celé skladby je bohatý, bombastický a má skvělou atmosféru. Složit tuto píseň bylo velmi jednoduché, Isaac nám ji vlastně předložil už téměř hotovou a my jsme k ní přidali pár třešniček na dortu, ozkoušeli si jí, tu a tam trochu vylepšili a bylo to. Myslím, že to bude skvělá píseň na úvod koncertů a určitě to bude pecka!

The Essence of Silence
Ariën: The Essence of Silence je druhou písní, kterou jsem složil. Původně měla znít úplně jinak, měla začínat jiným riffem a rychlým, death metalovým beatem, asi jako Pain Divine od Morbid Angel. Když jsem ji představil ostatním – no, hlavně Markovi se zdála až moc extrémní na poměry Epicy. Ale i tak jsem si řekl, že s ní ještě něco zkusím a uvidím, co z toho vzejde. Od ostatních jsem dostal dobrou zpětnou vazbu, tak jsem na ní začal pracovat znovu. Tehdy jsem přišel s nápadem přechodového riffu, který následuje po úvodní části skladby, a trochu jsem si pohrál se strukturou písně. Ve výsledku se mi skladba zdála ještě lepší než její první verze. Jsem opravdu moc rád, že se stala jedním ze singlů, to bych nikdy nečekal. Je to živá, tvrdá písnička se skvělými kytarovými riffy v metalových částech. Poprvé jsem ji vlastně napsal u sebe doma v kuchyni na kus papíru a až potom jsem na ní začal pracovat na počítači. Mám pocit, že mě ta hudba napadla, zrovna když jsem myl nádobí, už si to přesně nepamatuju. Výsledek je opravdu působivý a jsem s ním velmi spokojen. Také doufám, že to bude jedna z oblíbených skladeb na koncertech. Užijte si ji!

Victims of Contingency
Mark: Victims of Contingency je nejkratší skladbou na albu. Když jsem ji psal, použil jsem úplně jiné tempo než obvykle. Byla to pro mě tak trochu výzva a zajímalo mě, co vznikne, když napíšu skladbu v tomto tempu. Prostřední část byla původně více progressivní, ale Coen přišel s nápadem přidat do ní více rytmu. S výsledkem jsem velmi spokojený, protože to tu píseň posílilo jako celek, lépe tak vynikne její podstata. Z hlediska textu se píseň zabývá stinnou, destruktivní stránkou mysli – jak žárlivost a házení viny na druhých může zničit osobnost.

Sense Without Sanity (The Impervious Code)
Mark: Sense Without Sanity je jedna z mých nejoblíbenějších písní. Složil jsem ji na klávesách. Zní trošku jako soundtrack k nějakému filmu. Když jsem ji skládal, seděl jsem za klávesami – takhle jsme psali hudbu postaru, ještě v době alb The Phantom Agony a Consign to Oblivion. Chtěli jsme se vrátit ke kořenům, k našemu starému způsobu skládání hudby. Nejenom že jsme si všechno přehrávali naživo místo programování skladeb do počítače, ale také jsme si všichni sedli dohromady jako kapela ve studiu a improvizovali jsme nad písněmi. Tato konkrétní skladba je příkladem, jak se nám tento „návrat ke kořenům“ vyplatil. Inspirovali jsme se také Mozartem, někteří lidé to tam určitě uslyší. Také bych chtěl poukázat na to, že sloky jsou skvělé na házení hlavou. Už teď se těším na to, až tuto píseň odehrajeme někde naživo a uvidíme, jaké se nám dostanou reakce od publika. Text je o tom, že iluzi můžeme prokouknout jen tehdy, když si uvědomíme, že nic není takové, jaké se to zdá. Myslím si, že naše mysl nás někdy nutí uvěřit tomu, co není reálné.

Unchain Utopia
Rob: Unchain Utopia je pro mě takovou směsicí starší tvorby Epicy a všech alb, která za ty roky vydali. Začíná slokou zpívanou sborem a pak následuje kytarový riff – když jsem to slyšel poprvé, připomnělo mi to Consign to Oblivion, což je super. Sloky jsou rytmické, líbí se nám ten moderní zvuk. Stejně tak u refrénu, který je poměrně chytlavý – proto jsme si taky tuto skladbu vybrali jako jeden ze singlů. Dál bych mohl říci, že se tato píseň stupňuje do vážně skvělého završení. Myslím, že naživo to bude taky hitovka a už se nemůžu dočkat, až ji budeme hrát. Je to jedna z mých oblíbených skladeb.

The Fifth Guardian (Interlude)
Rob: The Fifth Guardian původně začala jako asi čtyřicetivteřinové intro k Chemical Insomnia, ale potřebovala ještě nějaké úpravy a aranžmá. Dali jsme ji tedy Mirovi – to je chlápek, který s Epicou spolupracuje už dlouho a stará se o aranžmá. Přidal k ní pár svých úprav, a když nám ji vrátil zpátky, překvapilo nás, že se mu povedlo z původního čtyřicetivteřinového intra vyrobit tuhle tříminutovou verzi. Když ji posloucháte, je to jako kdybyste byli v kině a sledovali film o bojovém umění. Myslím, že je skvělá. Nejdřív jsme nad ní váhali, protože je tak dlouhá, ale nechtěli jsme ji nijak zkracovat. Tak jsme ji oddělili a použili jako samostatnou skladbu na albu. Vlastně proč ne, podle mě se podařila a hezky ladí k designu alba, s tím Buddhou a tak, a také má skvělý zvuk. Takže jsme ji nechali tak, jak byla, a udělali jsme z ní samostatnou skladbu.

Chemical Insomnia
Ariën: S touto písničkou jsem velmi spokojen. Je to velmi skvělá, ostrá, tvrdá a rytmická skladba s úžasným refrénem. Receptem na úspěch našich skladeb je kontrast mezi tvrdostí muziky a nádherným spojením Simoniného zpěvu se sbory v refrénech – a to vyšlo i zde. Taky se mi líbí ta atmosférická prostřední část s různými zvukovými efekty. Stupňuje se do bušícího rytmu a growlingu. Taky mám rád přechody mezi slokami a refrénem, které zní trochu jako když spojíte Fear Factory a sbory – a dostanete Epicu! Zní to skvěle.

Reverence (Living in the Heart)
Ariën: Reverence je další z mých písniček. Nejdříve jsem ji napsal na papír u stolu v kuchyni, měl jsem totiž v hlavě pár nápadů na kytarové riffy. Až potom jsem ty riffy naprogramoval do počítače s nějakými základními bicími a klávesami. Chtěl jsem napsat silnou a ostrou skladbu se spoustou dvojitých kopáků a hrozivou atmosférou, ale také s chytlavými slokami a refrény a mocnou mezihrou, která vám zůstane hrát v hlavě. Myslím, že se nám to docela povedlo. První verze této písně byla vlastně dost jinačí. Když jsem ji však předložil ostatním, přišli s dalšími nápady. Isaac trochu pozměnil úvodní část, která teď zní mnohem líp, než jak jsem ji původně zamýšlel, takže to byla skvělá spolupráce. Ve studiu jsme ke skladbě přidali další klávesové party, sbory, kladli jsme důraz na různé části, dokud jsme s ní nebyli spokojeni. Než jsme ji šli nahrávat, pečlivě jsme ji prozkoušeli ve studiu, abychom se seznámili se strukturou písně a jejími detaily. Výsledkem je pěkná skladba, ze které vás asi bude hodně bolet za krkem. Užijte si ji!

Omen (The Ghoulish Malady)
Mark: Omen je podle mě velmi chytlavá písnička. Hodně k ní přispěli Joost van den Broek s nápadem, jak uspořádat sbory, a Sascha Paeth, který nám pomohl s vokálními linkami v refrénu. Tuhle píseň jsme složili za velmi krátký čas – většinou, když z nějaké skladby máme dobrý pocit od začátku, a nemusíme na ní dělat mnoho úprav, tak ve výsledku patří mezi ty lepší. Uvidíme, co si o ní budou myslet naši fanoušci, a já doufám, že jim přijde stejně skvělá jako mně. Prostřední část jsme chtěli udělat trochu tvrdší, abychom skladbu oživili. Napsal jsem ji společně s Joostem van den Broekem ve svém domácím studiu. Zněla nám velice přirozeně a nadále už jsme jí nemuseli nijak upravovat. Při nahrávání ve studiu jsme měli pocit, že jí ještě něco chybí, tak jsme na konec přidali ještě jeden refrén. Text písně se zabývá neštěstím – když sdílíte těžké časy s přáteli a rodinou, je lehčí se přes ně přenést.

Canvas of Life
Rob: Canvas of Life. Však víte, album Epicy bez klavírní balady není album Epicy. Tohle je jeden z Coenových nápadů. Podle mě je to skvělá skladba. Když nám Coen ukázal první demonahrávku této písně, nebyla ještě dokončená. Měl v plánu z ní udělat něco jako Chasing the Dragon – klavírní baladu s tvrdší, metalovou částí uprostřed, která by mohla být skladbou sama o sobě. Když ale náš producent Joost a Sascha pracovali na vokálních linkách, rozhodli se, že by bylo lepší nechat skladbu trochu umírněnou a nepřidávat k ní metalovou přechodovou část. Jak vidíte, méně je někdy více, a tohle je jeden z těch případů. Myslím, že naživo bude taky skvělá, protože je v ní hodně emocí a dynamiky. Řekl bych, že se nám povedla.

Natural Corruption
Rob: Natural Corruption je asi jedna z mých nejoblíbenějších skladeb na albu. Hudbu k ní složil Isaac. Je to hodně přímá a tvrdá skladba, ale zároveň je i dost melodická. Když jsem ji slyšel poprvé, trochu mi připomněla Quietus, má takovou podobnou atmosféru. Myslím si, že je takovou směsicí mezi starou a novou Epicou, což je super. Prostřední party jsou také dost progressivní. Řekl bych, že se z ní ve výsledku stala silná skladba. Pokud vlastníte edici Earbook [nebo i Digibook, pozn. překl.], určitě si poslechněte i bonusový akustický disk, protože jsme také nahráli akustickou verzi této skladby a ta se nám taky docela povedla. Mrkněte na ni!

The Quantum Enigma (Kingdom of Heaven, Part II)

Mark: Skladbu The Quantum Enigma často nazývám „à la Pink Floyd“, protože je velmi dlouhá a má některé prvky společné se skladbami od mé oblíbené kapely Pink Floyd. Zároveň je to ale typická píseň od Epicy. Když jsme na ní začali pracovat a jak se pomalu vyvíjela, měli jsme pocit, že má také něco společného s Kingdom of Heaven. I text vlastně začíná tam, kde skončil text Kingdom of Heaven. Proto jsme se rozhodli tyto dvě skladby spojit a dát Enigmě podnázev Kingdom of Heaven, část druhá. V úvodu jsme chtěli vytvořit pochmurnou atmosféru, k čemuž jsme použili zpěv tibetských mnichů. Daniël de Jongh z kapely Textures také přispěl svými doprovodnými vokály. Myslím, že se nám povedlo vytvořit atmosféru přesně tak, jak jsme chtěli. Hned poté začíná apokalyptická část s brutálními kytarami, basy a bicími. Na tuto část jsem opravdu hrdý a vždycky z ní mám husí kůži. Refrén zpívá sbor, což je pro Epicu typické – je chytlavý, melodický, a fanoušci s ním můžou snadno zpívat. Co se týče prostřední části, chvíli nám trvalo, než jsme přišli na to pravé. Teď jsme s ní spokojení, ale trvalo nám to dost dlouho a museli jsme ji poskládat dohromady jako puzzle – zkoušeli jsme různé verze, dokud jsme nebyli spokojení. Chtěl bych taky vypíchnout Isaacovo kytarové sólo, které následuje po tiché prostřední části – to je taky část, z níž mám husí kůži, je to taková třešnička na dortu. Text se zabývá samotným konceptem kvantové záhady, což znamená, že my sami ovlivňujeme všechno kolem nás pouhým pozorováním – takže jaký je vlastně stav věcí, když je nepozorujeme? To se nikdy nedozvíme. Musíme se vydat ještě dál a hlouběji, abychom odhalili pravdu a podstatu existence a vůbec, všeho kolem nás.

zdroj: http://open.spotify.com/album/1706Tj7LttKAaMJ6Jakpqm

© překlad z odposlechu: ItalianManiac

RaptoRS | Copyright im-art
© 2009 - 2016 | All rights reserved. |