[ Texty + Překlady ? OstatníMaking of Cry for the Moon ]

Making of Cry for the Moon

This is the pre-production for Cry for the Moon, as we recorded it at my place before entering the Excess Studio to record it as a demo track. As you can hear, it contains drums, which I then played on my synthesizer, guitars and synthesizer, and this last one has a funny story to it. Since we only had two days in studio, we wanted to use all the time we had as efficient as possible, so we came up with the idea of recording all the synthesizer tracks as MIDI tracks on my computer before entering the studio, so we would only have to transfer them to the recording computer at the studio. Okay, now. Here?s the funny thing. Due to some exams, I wasn?t able to be present during the mixing process, so when transferring these tracks to the studio recording computer, Coen and Mark, they thought it would be better if they use Mark?s synthesizer for that. Probably, because it had more keys, but this means that all have to work ahead with editing, programming and finding the right sounds was just useless, because all of the tracks were edited specifically to the sounds on my synthesizer, and, well, not to Mark?s. I do have to admit that back then, I wasn?t too pleased with this, but looking back at it now, I can have laugh out of it aswell.

.

Jak vzniklo Cry for the Moon

Toto je předprodukční nahrávka skladby Cry for the Moon, jak jsme ji nahráli u mě doma, než jsme jí šli nahrávat do studia Excess jako demonahrávku. Jak můžete slyšet, objevují se tam bicí, které jsem tehdy nahrával na svém syntetizéru, kytary a syntetizér. K tomu poslednímu se váže legrační příhoda. Protože jsme ve studiu měli objednané pouze dva dny, chtěli jsme celý ten čas využít co nejefektivněji, tak nás napadlo, že bychom mohli syntetizérové party nahrát jako MIDI soubory do mého počítače, ještě než vstoupíme do studia, takže bychom je pak jenom přesunuli do nahrávacího počítače ve studiu. Takže, tady je ten vtip. Kvůli nějakým zkouškám jsem se nemohl zúčastnit mixážního procesu, takže při přesouvání těchto souborů do počítače ve studiu si Coen s Markem mysleli, že by bylo lepší, kdyby na to použili Markův syntetizér. Asi proto, že ten Markův má víc tlačítek, ale to znamenalo, že všechno to upravování, programování a hledání správného zvuku, které jsme udělali předem, bylo úplně zbytečné, protože všechny soubory byly upraveny speciálně podle zvuku mého syntetizéru, a ne podle Markova. Musím přiznat, že tehdy jsem z toho nebyl moc nadšený, ale když na to dnes vzpomínám, už se tomu taky směju.
.

 
 
Text byl přepsán z odposlechu, za chyby neručíme.