Facebook

Diskuse

Přidej vzkaz ? 

Gazzy 09. 11. 2017 08:29:14

Tak mně napadlo, nevím jak moc je to tu rozjeté a jaký by byl zájem o pořádání soutěží ze strany adminů, ale pokud by zájem byl, mám rozjednaných pár sponzorů z fc stránek Tarji, tam se to vůbec nehýbe a přijde mi škoda toho nevyužít. Pokud zájem bude, písněte na email (ibint@email.cz) nebo to můžem probrat na koncertě, budu tam asi už odpoledne.

Všem přeji ať si koncert užijí co nejvíce :)


Gazzy

Gazzy 09. 11. 2017 07:52:49

Tak mně napadlo, nevím jak moc je to tu rozjeté a jaký by byl zájem o pořádání soutěží ze strany adminů, ale pokud by zájem byl, mám rozjednaných pár sponzorů z fc stránek Tarji, tam se to vůbec nehýbe a přijde mi škoda toho nevyužít. Pokud zájem bude, písněte na email (ibint@email.cz) nebo to můžem probrat na koncertě, budu tam asi už odpoledne.

Všem přeji ať si koncert užijí co nejvíce :)


Gazzy

Gazzy 09. 11. 2017 07:46:22

Jedu po koncertě na hradiště, pokud chce někdo vzít

Katka 07. 11. 2017 23:57:17

Ahoj, nejedete někdo v pátek 10. 11. po koncertě autem do Brna (případně Šumperka)? Přidala bych se a přispěla na cestu :). Dík moc.

allah kebab 02. 09. 2017 15:19:38

Oficiální překlady jsou venku

ItalianManiac 23. 07. 2017 11:43:53

Ahoj, překlad určitě přidáme, až vyjdou oficiální texty k celému EP :)

alláh 22. 07. 2017 23:17:41

Ahoj, přidáte překlad i na písničku z nového připravoaného alba?

ov42 20. 04. 2017 18:51:15

Na podzim bude v Evropě nové headline turné The Ultimate Enigma, bohužel u nás zatím nic... Alespoň jeden samostatný koncert bych k tomuto zdařilému albu rád viděl.

cheecrac 08. 12. 2016 20:00:10

na youtube unikla bonusová písnička Fight Your Demons :)

Beatus 26. 11. 2016 19:40:34

Na aukru se prodavaji alba Epicy od 1 kč :-O

Anketa

Newsletter

Váš e-mail:

Deník studia #2

Hlášení ze studia #2: Nahrávání kytar

Ahoj,

jsem zpět s novým hlášením :-)

Jak jsem se už minule zmínil, v kytarách bude pár změn ve srovnání s předchozími alby. Ty jsem nahrál pod dohledem technika/producenta, ale pro tentokrát jsem se rozhlodl nahrát je sám. Vedlo mě k tomu to, že mé nahrávky v před-produkci byly tak dobré, že se do konečného výsledku nemusely dále upravovat, což vlastně učinilo nějakého producenta zbytečným. Kromě toho už mám nějaké zkušenosti s nahráváním z Pro Tools, takže i technik se změnil v pro mně nepotřebný luxus.

V plánu bylo nahrát skladby doma a pak je přezvučit ve studiu. Takže jsme se Saschou mezi nahráváním bicích udělali test, ale oba jsme se shodli na tom, že výsledek nebyl rozhodně stoprocentní zvuk, a jestli něco nemám rád, tak je to nestoprocentní zvuk, hehe. Naštěstí se objevilo řešení, ve studiu Gate asi před rokem zařídili druhou nahrávací místnost, která byla naprosto perfektní pro kytaru. To byla možnost, jak jsme mohli se Saschou udělat zvukovku a nahrávání sami. Ne, že by tu místnost pronajímali komukoliv, toto bylo dokonce poprvé, co tam vůbec někoho pustili, jak jsem se později dozvěděl. Ale jak řekli, znají mně, ví, jak pracuji, a věří mi, takže mě do toho nového studia pustili. No, počkám si, až zjistí, že jim chybí jejich SSL mixovací deska ;-).

A to nebyla jediná věc, kterou jsme v kytarách změnili. Poprvé jsem zkusil nahrát čtyři stopy namísto dvou. Tohle fakt zvuk o hodně vylepšilo, a jen ze dvou stop se takový výsledek vytáhnout prostě nedá, ať mixuješ, jak chceš. Nakonec, tohle bude naše nejvíc kytarově orientované album, takže jsme si řekli, že je ten správný čas s tím trošku zaexperimentovat.

Nahrávání šlo skvěle, bylo potěšením nahrávat s Arienovým doprovodem na bicí. I přes to, že jsem si skladby hodně naposlouchal o přestávkách, to jeho bubnování mně dostávalo po celou dobu nahrávání. Už v předchozích albech jsem se snažil dostat ten živý pocit na nahrávku, ale teprve teď mi došlo, jakou roli v tomto vlastně bicí hrají. Arien tímto albu opravdu hodně přispěl!

Nahrávání bez producenta bylo něco, co se mi opravdu líbilo. Jednou z výhod je, že tě neomezuje čas. Můžeš si sám rozhodnout, kdy začít. Je asi jasné, že během nahrávání to bylo pořád později a později. Začal jsem v 10 ráno, ale nakonec z toho byla skoro půlnoc (furt mám problém dostat se do denního rytmu, haha).

Tento způsob nahrávání má i jednu nevýhodu, musíš se víc soustředit. Nestačí to jen odehrát, musíš se ještě zaměřit na kvalitu výsledku. Prostě už nemůžeš nahrávat 8 hodin denně, když už tvému sluchu po 4 až 5 hodinách chybí adekvátní koncentrace. Ještě k tomu jsem měl dvakrát tolik práce, nahrával jsem 4 tracky místo 2. Takže mi to nakonec trvalo o hodně déle, než jsem původně počítal. Ve studiu už se smáli: " Ještě týden budeš nahrávat? To už jsi říkal před dvěma týdny, takže tu asi ještě pár týdnů budeš, co? ;-)". Dokonce i poslíček, který rozvážel pizzu si myslel, že ve studiu mají nového zaměstnance, haha.

Škoda, že už to nějaká jiná kapela zabrala, myslel jsem, že "Heartwork" by byl skvělý název pro nové album, haha. Ale počkat, záleží přece na výsledku, a ten byl nakonec skvělý! Nemůžu se dočkat!

Ten poslíček mimochodem měl v jistém smyslu pravdu, protože Sascha byl z mé práce ohromen a naznačil něco ve smyslu, že by se mnou v budoucnu rád spolupracoval na produkci. Příští měsíc sem jedu zas, dodělat nějaké další věci na album :-)

Jo, a pro kytarové šprty mezi námi, tady je seznam vybavení, které jsem použil:

[řeč kytarových šprtů]
Hlavní rytmický zvuk:
Gibson Les Paul Custom / Mesa Boogie Mark IV head / Marshall 1960 cab V30’s / Brauner Valvet mic / Amek pre amp / Manley Massive Passive EQ Epiphone Explorer / Ibanez Moshfet zkreslující šlapka / Marshall JMP head / Marshall 1960 cab V30’s / Brauner Valvet mic / Amek pre amp / Manley Massive Passive EQ / Manley Stereo Variable MU limiter compressor

Čistý zvuk:
Gibson Les Paul Standard / Mesa Boogie Mark IV head / Marshall 1960 cab V30’s / Brauner Valvet mic / Amek pre amp / Manley Massive Passive EQ Gibson Les Paul Standard / Marshall JMP head / Marshall 1960 cab V30’s / Brauner Valvet mic / Amek pre amp / Manley Massive Passive EQ

Sólo zvuk:
Gibson Les Paul Standard / Ibanez Tubescreamer distortion pedal / Mesa Boogie Dual Rectifier head / Marshall 1960 cab V30’s / Brauner Valvet mic / Amek 9098 pre amp / Manley Massive Passive EQ
[konec řeči kytarových šprtů]

Jo, čtete správně, tohle album bude mít kytarové sólo. Už se tomu neubráním ;-)
Víc obrázků je ve fotogalerii.
Příští hlášení bude od Yvese z jeho nahrávání basy ;-)

S pozdravem, Ad

PS: další album budu pravděpodobně nahrávat v nějakém jiném studiu, protože tu nikdo neumí hrát stolní fotbálek a pořád vyhrávat mně nebaví ;-)

RaptoRS | Copyright im-art
© 2009 - 2016 | All rights reserved. |